Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Cum înveți pentru un examen? Modalităţi pentru îmbunătăţirea memoriei

Înaintea unui examen ar trebui puse în aplicare mai multe strategii pentru a ne putea creşte capacitatea de reţinere a informaţiilor. Oamenii de ştiinţă ne prezintă o gamă de strategii ce au fost demonstrate ca fiind eficiente în îmbunătăţirea memoriei.

Una din componentele majore ale memoriei o reprezintă atenţia. Pentru ca informaţia să treacă din memoria de scurtă durată în memoria pe termen lung, este nevoie de participarea activă la aceste informaţii. Studiul ar trebui să aibă loc într-un mediu fără distrageri de genul televizorului sau calculatorului, fără muzică sau multă lume în jur care ar putea să ducă la distragerea atenţiei.

Ar trebui evitată pe cât posibil acumularea unui volum mare de informaţii într-o perioadă scurtă de timp. Metoda cea mai eficientă o reprezintă stabilirea unor sesiuni de studiu regulate. Potrivit cercetărilor, studierea materiei pe parcursul mai multor sesiuni oferă timpul necesar pentru procesarea în mod adecvat a informaţiilor. Aceste cercetări au arătat că elevii care studiază în mod regulat îşi amintesc materia mult mai bine decât o fac cei care studiază toată materia într-o şedinţă maraton.

Un alt pas important îl reprezintă structurarea şi organizarea atentă a informaţiei ce urmează a fi învăţate. În urma cercetărilor s-a aflat că informaţia este organizată în memorie sub forma unor grupuri conexe. Pentru a putea profita cât mai mult de această descoperire, ni se recomandă structurarea şi organizarea materiei ce trebuie studiată. Keep calm and studyÎn acest sens ar trebui încercată gruparea conceptelor şi a termenilor similari împreună sau să se facă o schiţă a ideilor principale şi a lecturii obligatorii pentru a putea ajuta la gruparea conceptelor asemănătoare.

Pentru a ne putea aminti informaţiile acumulate, este nevoie ca acestea să fie codificate în memoria pe termen lung. Una din metodele cele mai eficiente o reprezintă repetiţia elaborată. Aceasta poate fi cel mai bine explicată ca fiind citirea definiţiei unui termen cheie, urmată apoi de citirea unei definiţii mult mai detaliate a acestui termen. După repetarea acestui proces de câteva ori, cel mai probabil, se va observa că informaţia este reamintită mult mai uşor.

O altă metodă o reprezintă relaţionarea informaţiilor noi cu informaţii deja cunoscute. Când studierea unei noi informaţii are loc, ar trebui încercată corelarea ei cu lucruri ce au fost învăţate înainte. Prin stabilirea unor relaţii între informaţiile noi şi cele deja cunoscute se cresc foarte mult şansele amintirii informaţiei recent învăţate.

Pentru a îmbunătăţi memoria ar mai trebui încercată vizualizarea conceptelor. Mulţi oameni beneficiază de pe urma vizualizării informaţiilor pe care le studiază. O atenţie deosebită trebuie avută asupra fotografiilor, diagramelor şi graficelor ce vin în completarea textului materiei studiate. În situaţia în care nu există aceste repere vizuale, ar trebui încercată crearea proprie. Pentru aceasta ar trebui desenate diagrame sau cifre în dreptul textului sau sublinierea cu markere sau pixuri colorate diferit pentru idei ce aparţin unui grup aflat în legătură.

Cercetările arată că cititul cu voce tare a materiei ce este învăţată creşte în mod semnificativ capacitatea de memorare a materialului respectiv. Educatorii şi psihologii au descoperit că dacă pun elevii să înveţe alţi colegi concepte noi, acest lucru le creşte capacitatea de înţelegere şi amintire. Această tehnică poate fi aplicată cu uşurinţă în momentul în care se studiază alături de un alt coleg, putând fi capabil schimbul între cei doi, fiecare având şi rol de profesor şi rol de student.

Cercetătorii au descoperit că ordinea informaţiei, la început, mijloc sau sfârşit de paragraf, poate juca un rol foarte important în amintirea ei. Acesta este cunoscut sub numele de efectul poziţiei de serie. Cel mai uşor de amintit sunt informaţiile de la începutul şi sfârşitul paragrafului. Reamintirea informaţiei din mijlocul paragrafului poate fi uneori dificilă, dar poate fi depăşită prin repetarea ei mai mult timp. O altă strategie o poate reprezenta încercarea de restructurare a ceea ce a fost învăţat pentru a facilita amintirea ei. Când se întâlneşte un concept deosebit de dificil ar trebui dedicat timp suplimentar pentru înţelegerea şi memorarea acestuia.

O altă modalitate pentru a creşte capacitatea de memorare este de a schimba din când în când rutina de studiu. De exemplu, dacă sunteţi obişnuit să învăţaţi într-o anumită locaţie, atunci încercaţi să o schimbaţi la următoarea sesiune de studiu. De asemenea, dacă în mod normal învăţaţi doar seara, încercaţi să vă acordaţi câteva zeci de minute în fiecare dimineaţă pentru a revizui informaţiile studiate cu o seară înainte. Prin adăugarea unui element de noutate se poate creşte eficienţa eforturilor depuse pentru învăţare şi îmbunătăţirea semnificativă a memoriei pe termen lung.Invatare

De mult timp este cunoscut că somnul joacă un rol important în învăţare şi în capacitatea de reţinere. Cu toate acestea, unele studii recente au arătat că şi un simplu pui de somn după ce s-a învăţat ceva nou poate ajuta la înţelegerea şi memorarea conceptelor mult mai uşor. Sesiunile următoare de învăţat ar trebui întotdeauna urmate de un somn bun pentru a ajuta creierul să proceseze şi să înmagazineze noile cunoştinţe.

Surse : descopera.ro, youtube.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

91 − = 90

Editorial

“Bran-a museum without walls!”:Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+

31 iulie 2017

“Bran-a museum without walls!”:Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+

Proiectul “Bran-a museum without walls!”: Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Erasmus+ și inițiat de Asociația “I.

  • 1
  • 742
  • 222
  • 5.270
  • 873
  • 35.862
  • 156.881
  • 1.800.753
  • 3.764.828
  • 778.093
  • 62
  • Pastila de gramatică

    Pastila de gramatică

    Cum se scrie „Majestate” sau „maiestate”? „La mulți ani, Majestate!”, „Astăzi, Maiestatea sa …
Corespondenta la redactie