Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Cum sa impresionezi la interviul pentru job

Candidatul perfect nu este aproape niciodată angajatul ideal, dar dacă doreşti să te angajezi mai repede, trebuie să ştii să ai mai mult decât un CV impresionant. Trebuie să ai atitudine.

Conform studiilor, în primele 4 minute ale întâlnirii legătura cu interlocutorul este stabilită, reconfirmată sau respinsă, iar prima impresie puternică o creezi în primele 30 secunde ale acestor 4 minute. intrebari_job_angajareEste important să stabileşti regulile tale în acest joc, transmiţând 8 calităţi relevante: optimism, încredere, entuziasm, căldură, putere, proactivitate, sprijin, competenţă. Pentru restul întâlnirii, vei folosi progresiv tehnici de credibilizare ce ţin de limbaj, precizie, materialele pe care le foloseşti (pix/stilou, agendă), recomandări, stilul tău direct şi voce (intonaţie).

Interviul este şansa ta să îţi faci intrarea spectaculoasă, aşa că întâmpină intervievatorul cu un zâmbet larg,  stai drept, păşeşte cu încredere şi, odată ce te afli la distanţa potrivită (contează!), întinde mâna dreaptă şi strânge-o pe cea a intervievatorului cu fermitate.

Priveşte-ti interlocutorul în ochi şi rosteşte-ţi numele complet (dacă ai mai multe prenume, unul singur este suficient), clar şi răspicat. Este important să fii prietenoasă şi plăcută, aşa că vorbeşte clar, direct şi politicos. Obiectivul interviului este să impresionezi atât prin personalitatea ta, cât şi prin calificarea pe care o ai, astfel încât să ţi se ofere postul, şi nu o cafea.

O tehnică importantă în persuasiune se numeşte “oglindirea”. Foloseşte-o fiind atentă la gesturi şi la cuvintele pe care le alegi. Aşează-te pe scaun după ce ai fost invitată să o faci, stai cu spatele drept şi ascultă cu atenţie ceea ce ţi se spune. Nu fuma şi nu mesteca gumă, chiar dacă intervievatorul pare să fie de acord cu aceasta. Este un truc! stk140510rkeFoloseşte la maxim atenţia distributivă şi gândeşte-te la două lucruri: aceasta este o discuţie de rutină cu viitorul meu şef, iar eu sunt angajata lunii a acestei companii. Da, “mind setting”!

Nu lăsa fraze întrerupte şi întrebări fără răspuns. Reţine permanent că te afli într-un joc al cărui context îl poţi modela şi tu prin şase abilităţi cheie: anticipare, acuitate, armonizare, argumentare, analiza şi amplificare, precum şi o serie de tehnici specifice, ca de exemplu: teaser-ul, recadrarea, inducerea curiozităţii, contrastul, schimbarea de direcţie. Scopul întâlnirii este să credibilizezi vânzându-ţi propria persoană, aşa că reţine că interlocutorul tău este bombardat cu multă informaţie iar cea pe care o dai tu va face diferenţa în favoarea ta.

Foloseşte puterea “neuronilor oglindă” pentru a-l transforma pe interlocutor din “duşman” în colegul (nu prietenul!) tău, alegând tehnici cu impact: o poveste relevantă, inversiune de roluri, returnare instantanee, feedback final. Spre exemplu, poţi încheia cu câteva cuvinte despre buna impresie creată de interlocutor ca reprezentant al companiei respective, pe care o apreciezi şi o recomanzi. Da, acesta este trucul tău.

Sursa: www.cosmopolitan.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 + 7 =

Editorial

“Bran-a museum without walls!”:Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+

31 iulie 2017

“Bran-a museum without walls!”:Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+

Proiectul “Bran-a museum without walls!”: Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Erasmus+ și inițiat de Asociația “I.

  • 1
  • 2.402
  • 430
  • 5.870
  • 1.169
  • 126.745
  • 220.489
  • 1.740.414
  • 3.376.875
  • 716.700
  • 6
Corespondenta la redactie