Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Fostul viceprimar Florian Cercel arată scopul hărţuirii sale: “Îmi contestă rapoartele de nevinovăţie ca să nu mă întorc eu împotriva lor”

Consilierul PNL Florian Cercel, fost viceprimar al Municipiului Olteniţa, contestă decizia Agenției Naționale de Integritate (A.N.I.) prin care este acuzat că s-a aflat în conflict de interese administrative atunci când ocupa funcţia de viceprimar. Mass media judeţeană şi naţională a făcut public Raportul de evaluare al A.N.I. prin care se spune că fostul viceprimar Florian Cercel din perioada 2008 – 2012 a încălcat regimul juridic al conflictelor de interese în materie administrativă, întrucât, în perioada exercitării mandatului, a votat o serie de hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Olteniţa, având un interes personal de natură patrimonială. Este vorba de o hotărâre privind trecerea unui teren din domeniul public al Municipiului Olteniţa în domeniul privat unde este implicat fiul acestuia şi o altă hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru vânzarea spaţiilor proprietate privată ale municipiului, cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, în care a fost implicată dr. Felicia Cercel. Decizia ANI prin care Florian Cercel urma să decadă din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani, întreaga procedură de acuzare despre care fostul viceprimar spune că este o înscenare cu documente fără relevanţă, a fost contestată.
Astfel, actualul consilier PNL aduce probe juridice prin care cere ca Raportul de evaluare al ANI să fie anulat pe motivul inexisteţei conflictului de interese. Cercel cere inclusiv plata cheltuielilor de judecată ce vor fi ocazionate de demersul procedural. sedinta iunie 045Acesta solicită instanţei să constate că Raportul nu este motivat, în cuprinsul acestuia neexistând menţiuni cu privire la un eventual folos patrimonial ce a fost sau a putut fi obţinut de către el ca viceprimar, ca urmare a participării la luarea celor două hotărâri ale Consiliului Local. Florian Cercel arată că datele de identificare ale fiului şi soţiei sale nu sunt informaţii publice, aşa cum rezultă din prevederile Legii nr. 544/2001. Aşadar, atâta vreme cât Raportul a fost întocmit pe baza unor informaţii ce nu aveau un caracter public şi care au fost obţinute de pârâtă (A.N.I.) anterior informării fostului viceprimar, sancţiunea este nulitatea. Potrivit Lg. 176/2010 “Actele întocmite de inspectorul de integritate pe baza datelor sau informaţiilor care nu sunt publice, solicitate persoanelor fizice sau juridice, după începerea activităţii de evaluare, fără ca persoana să fie invitată şi informată potrivit dispoziţiilor art. 14, sunt lovite de nulitate absolută”. Florian Cercel arată în contestaţia sa către Agenţia de Integritate că singurul efect al actului normativ în care care este implicat fiul său a fost trecerea terenului din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Olteniţa, trecerea menţionată neaducând foloase materiale nici contestatarului deciziei nici fiului acestuia, acţionar şi administrator de firmă, implicat în procesul de acuzare. Deşi în Raportul A.N.I. se susţine că “terenul nu a mai fost vândut către SC Techno Cis SRL, însă interesul personal exista la data aprobării raportului de specialitate întocmit de Direcţia de Urbanism, a iniţierii proiectului de hotărâre şi la data participării la deliberarea şi adoptarea acesteia”, Cercel arată că nu se menţionează în ce a constat acest interes personal patrimonial şi aceasta în condiţiile în care simpla schimbare de regim juridic a terenului în cauză nu a produs şi nici nu putea produce modificări de ordin patrimonial, în ceea ce priveşte Societatea Techno Cis SRL. Privitor la cealaltă acuzaţie unde a fost implicată dr. Felicia Cercel, în contestaţia faţă de ANI consilierul local justifică nevinovăţia sa cu alte aspecte. Astfel, atrage atenţia asupra faptului că Hotărârea de Consiliu Local nr. 43/2010 este un act administrativ cu caracter administrativ, obligatoriu a fi adoptat în temeiul Ordonanţei de Urgenţă nr. 68/2008. De asemenea, acesta mai arată că prin HCL nr. 43 s-a realizat identificarea spaţiilor ce fac obiectul Ordonanţei fără să fie stabilit preţul la care acestea vor fi vândute, situaţie care nu permite existenţa unui interes patrimonial al Feliciei Cercel, titularul unuia din cabinetele identificate în anexa Hotărârii din 2010. Vânzarea saţiului s-a realizat prin negociere directă în condiţiile art. 7 din OUG 68/2008, fostul viceprimar Cercel neavând nici un control de a lua o decizie. sedinta consiliu 18 iulie (26)“Am apărut prin ziare….Nu m-a sunat niciunul dintre cei care a făcut articolul. A.N.I. nu are documente corecte, mă refer la cele aduse de persoanele din oraş care doresc să mă îngroape. Mă deranjează şi modul de anchetare. Trebuia să mi se ceară documente personale pentru că la modul cum a fost instrumentat totul, se merge din start pe prezumţia de vinovăţie. Eu îmi justific tot ce am făcut. Documentele sunt interpretabile. A fost anchetată toată familia, poate că aşa e procedura, însă nu consider că este normal ca fosta soţie, nurorile să aibă aici implicare. Cu privire la cabinetul medical pot să spun că s-a format o comisie care a stabilit un preţ fără legătură cu mine şi aşa cum s-a procedat cu vânzarea cabinetelor pentru medicii din listă, aşa s-a vândut şi Feliciei. În loc ca această comunitate să se bucure că avem medic oncolog, cei care mi-au făcut reclamaţia să se gândească la faptul că ea şi un medic din Călăraşi sunt singurii specialişti în oncologie din judeţ, se aruncă cu noroi. Atâta mizerie umana nu am întâlnit. De cealaltă parte, este bine că s-a făcut această verificare, pentru ca mitul ilegalităţilor să se stingă odată. Culmea este că după atâtea reclamaţii făcute de actuala pleiadă, nu s-a găsit nimic. Cu toate astea ei continuă cu mizeria, contestă toate rapoartele în care s-a arătat că nu am nicio vină. Dar ştiţi de ce? Ca să nu mă întorc eu împotriva lor, să nu pornesc contraofensiva.” declară într-un interviu exclusiv pentru oltenitainfo.ro fostul viceprimar şi actual consilier, Florian Cercel. Acesta ne explică menirea unui Executiv, unei administraţii locale, plecând de la premiza că atât el cât şi fostul primar Costinel Milescu, atacaţi cu brutalitate şi fără norme umane de cei care nu au ce să facă şi nu se ocupă de problemele reale ale unui oraş, au devenit obiecte de studiu: “Am făcut atâtea în oraş că am ajuns pe masa de analiză, suntem de studiat în amănunt. Probabil că noi nu suntem normali în accepţiunea unora. Actuala administraţie locală se laudă prin oraş că a făcut 40 de locuri de parcare – cele din faţa poliţiei. Noi am făcut peste 200 şi nu am cuantificat nimic pentru că atât eu cât şi Costinel Milescu le-am considerat normale. De aceea un primar şi viceprimar sunt aleşi: să îmbunătăţească calitatea vieţii locuitorilor unei comunităţi. Ei nu înţeleg că cineva poate fi într-o funcţie ca asta pentru a-şi face datoria şi nu să facă prostii cum fac ei.” mai spune Florian Cercel.
Consilierul PNL a prezentat Agenţiei Naţionale de Integritate toate probele necesare soluţionării cazului şi înscrisuri care să-i dovedească nevinovăţia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 + 2 =

Editorial

“Bran-a museum without walls!”:Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+

31 iulie 2017

“Bran-a museum without walls!”:Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Erasmus+

Proiectul “Bran-a museum without walls!”: Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Erasmus+ și inițiat de Asociația “I.

  • 2
  • 2.742
  • 540
  • 4.464
  • 804
  • 35.422
  • 158.634
  • 1.623.802
  • 3.150.648
  • 693.751
  • 53
Corespondenta la redactie