Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Impresii cromatice, o expoziţie semnată de Petronela Milea

Critic de artă
Ana Amelia Dincă  

Petronela Milea este o pictoriţă a naturii vegetale şi umane. Iubitoare a peisajului în plein air, a subiectului care îi provoacă imaginaţia în faţa motivului, aceasta a apărut în atmosfera artistică călărăşenă ca o admiratoare a unor teme tradiţionale ale picturii româneşti. Alături de inedite cadre ce definesc zona de câmpie şi elementele specifice habitatului său, Petronela Milea este preocupată şi de naturi statice, de portret şi autoportret, folosind deseori tehnicile mixte şi structuri de readymade inserate în compoziţii.

Petronela MileaO vază veche, care s-a spart, a fost   refolosită prin lipirea cioburilor colorate într-o lucrare florală, prelungind astfel existenţa unui obiect drag, efectul vizual fiind de impact şi sporind frumuseţea tablului. Pictoriţei îi place să experimenteze materiale diferite, stiluri picturale şi decorative, care împreună să expresivizeze imaginea. Uleiul pe pânză şi acrilicul, plasa colată peste care intervine cu materia cromatică pentru a conferi un plus de strălicire spaţiului bidimensional, fac parte din recuzita sa tehnică.   Dominante, structurile fitomorfe, sunt sugerate prin gloria inflorescenţelor. Liliacul sau macii, florile de măr, bănuţii şi drăgaicele, floarea soarelui ori bujorii albi cunosc reprezentări tonale puternice sau delicate în funcţie de lumina zilei sau de sensibilitatea pictoriţei care imprimă acestora un ecleraj ce rezonează trăirilor sale. Peisajele, în număr redus, atrag atenţia prin colorit şi modul de compunere.
Braţul Borcea, într-o evocare prin care transpare liniştea deplină, în nuanţe de griuri şi albastruri redând o melancolie a zilelor înnorate, este peisajul care nu putea să lipsească din orizontul său de reprezentare. La fel dimensiunea citadinului exemplificată printr-un aspect de pe strada Bucureşti din Călăraşi.
Maxima putere de concentrare  a artistei apare în compoziţiile cu femei unde insistă asupra tratării anatomiei şi a planurilor sintetice de culoare. Nostalgice, în atitudini variate, dominate de senzualitate, acestea completează preocupările din zona figurativului. Petronelei Milea se află la cea de a doua expoziţie personală, după ce, în 2015, a expus pentru prima dată la Galeriile Cromatic din Craiova. Membră a Cenaclului SeniorArt din acest oraş şi participantă la Cenaclul Pheonix din Călăraşi, pictoriţa s-a alăturat grupului de artişti plastici călărăşeni, alături de care activează începând din acest an. Experienţa dobândită la Şcoala Populară de Artă sub îndrumarea lui Corneliu Ratcu şi munca asiduă în faţa şevaletului, au condus-o spre un univers pictural pe care îl prezintă în expoziţia „Impresii cromatice”.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

39 − = 30

Editorial
  • Tot așa?....Tot așa, dar parcă mai rău!

    Tot așa?….Tot așa, dar parcă mai rău!

    Gloria Vita -Ce s-a mai schimbat acolo, că mi-e dor de-acasă? -Mă sperie întrebarea ta. Dar dacă vrei, îți răspund cu altă întrebare. Când ai plecat din oraș și din țară, ai sperat că se va schimba ceva în bine? -Sincer, o fărâmă de speranță tot am avut, deși foarte …...citeste »

Oltenița, la mâna PSD: După hectare întregi de terenuri înstrăinate, Țone continuă campania de vânzare

26 martie 2018

Oltenița, la mâna PSD: După hectare întregi de terenuri înstrăinate, Țone continuă campania de vânzare

Laura Suzeanu Pentru Țone vânzarea a orice se poate în Oltenița, de la terenuri, la spații și imobile sub diverse regimuri, a devenit preocuparea primordială, chiar vitală. După ce în ședința ordinară a Consiliului Local de luna trecută Hotărârea privind vânzarea unui spațiu comercial din Hala Oltenița nu a trecut, perseverent cum îl știm când este vorba de anumite proiecte nevotate în ședințe, primarul Petrică Țone a repus pe ordinea de zi Hotărârea. O fi repetiția mama învățăturii, dar aici depinde și ce se repetă, dar și ce se învață.

Corespondenta la redactie