Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Pictura care decorează Şcoala gimnazială „Tudor Vladimirescu” aparţine doamnei Daniela Mariniţă

Critic de Artă
Ana Amelia Dincă

În ultimii trei ani, Daniela Mariniţă a devenit parte integrantă a fenomenului artistic local. Participările sale la saloanele de primăvară şi de toamnă, la Salonul anual de artă de la Călăraşi, au adus în atenţia noastră calităţile plastice ale lucrărilor sale. Profesor la Şcoala gimnazială „Tudor Vladimirescu”, aceasta a pictat pentru dezvoltarea bunului gust al elevilor şi pentru bucuria ochiului care priveşte panourile decorative de mari dimensiuni, o serie de compoziţii cu tentă decorativă. Procedeele de amestecare, juxtapunere şi asociere a culorilor au fost gândite astfel încât să fie avantajate de lumina ce evidenţiază liniile sinuoase şi formele geometrice presărate cu trasee distanţate de alburi.

Pictura Danielei Mariniţă se dezvoltă pe trei direcţii, legate de lumea figurativului interpretat şi regăsite în compoziţiile de la Şcoala gimnazială „Tudor Vladimirescu”. Prima obţiune a pictoriţei este legată de subiectul floral, orhideele şi macii, fiind reprezentate în studii parietale de culoare. Proiecţia motivelor picturale pe fundaluri cunoaşte o varietate de efecte atmosferice, ce redau atitudinea plastică a artistei sub impresia eclerajului diurn. Fundaluri închise, dominate de negru şi griuri, evidenţiază roşurile şi dungile subţiri de alb în talourile cu maci, lăsând locul culorilor primare roşu şi albastru, să se exalte şi să contrasteze, în lucrările cu orhidee.

Compoziţiile reprezentând volume geometrice, în principal sfera şi trunchiul de con cu ansambluri unghiulare, ne duc cu gândul la pustietăţi metafizice şi la structuri cosmice. Aşezate pe întreg spaţiul imaginii, repetitivitatea şi formele acestor componente induc mişcare, ritm, dinamism. Culorile sunt temperate, păstrând prin tonurile molcome liniştea nedisimulată a unor spaţii necunoscute.

Însă cele mai interesante lucrări sunt cele în care este speculată plasticitatea liniei. Cu acest element de limbaj plastic, Daniela Mariniţă crează labirinturi, culorile folosite devenind semnificante în raport cu stările sufleteşti, care se întrevăd în gestualismul trasării pensulei, linia continuă şi meandrată devenind narativă prin scriitura desfăşurată dezinvolt şi cu nerv.

Există şi câteva panouri care au fost casetate, pentru ca texturile diferenţiate şi elementele vegetale din rândul cărora se remarcă stilizările frunzei, să creeze un joc de planuri şi expresivităţi.

Daniela Mariniţă este atrasă şi de chipul uman, dar şi de peisaj, posibilităţile sale de exprimare prin intermediul picturii fiind diverse şi incitante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

79 − 76 =

Editorial

“Bran-a museum without walls!”:Proiect finantat de Uniunea Europeana prin Programul Erasmus+

27 februarie 2017

“Bran-a museum without walls!”:Proiect finantat de Uniunea Europeana prin Programul Erasmus+

Schimb de tineri finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Erasmus+ și inițiat de Asociația “I.R.I.

  • 0
  • 1.272
  • 250
  • 5.631
  • 880
  • 36.719
  • 161.107
  • 1.511.428
  • 2.823.715
  • 647.235
  • 551
Corespondenta la redactie