Cine este EMINENTA CENUSIE din spatele noului Victor Ponta: „PSD are un talent unic de a SPERIA vanatul”
Strategia de comunicare a lui Victor Ponta a fost schimbata la scurt timp dupa infrangerea rusinoasa de la prezidentiale. Noul om din umbra care gestioneaza imaginea premierului a fost adus in echipa de comunicare exact la o luna dupa alegeri. Oficial, acesta se ocupa cu altceva la Palatul Victoria.
Principalul responsabil pentru strategia dezastruoasa de comunicare a PSD si a lui Victor Ponta din campania electorala a fost Bogdan Teodorescu. Acesta a mizat pe campania negativa, accentul fiind pus pe atacuri murdare la adresa adversarilor lui Victor Ponta. „Basism” si „basisti” au fost cuvintele cheie pe care Bogdan Teodorescu le-a impregnat in campania PSD.
Esecul de la alegeri a fortat o schimbare a strategiei de comunicare. Bogdan Teodorescu a fost tras pe tusa si un alt regizor pentru aparitiile si actiunile lui Victor Ponta a intrat in scena. Aceste se numeste Radu Magdin, oficial fiind consilier onorific al premierului in materie de comunicare externa.
Magdin, 33 de ani, fost CEO al Smartlink Communications, a intrat in echipa premierului pe 16 decembrie, la o luna dupa pierderea prezidentialelor. Potrivit unui comunicat de presa dat atunci de Guvern, Magdin urma sa se ocupe de „strategia de comunicare externa a premierului, cu accent pe pozitionarea Romaniei in media europeana si internationala”. Insa, potrivit unor surse bine informate, rolul noului consilier este de fapt de a schimba perceptia publica asupra lui Victor Ponta si a PSD. Magdin se defineste ca „pasionat de comunicarea politica”, el lucrand de altfel si in recenta campanie electorala din Republica Moldova pentru Partidul Democrat, partid cu care PSD are semnat un protocol de colaborare.
Elemente ale noii abordari comunicationale a lui Victor Ponta se regasesc inr-un articol publicat de Radu Magdin in „Adevarul„, pe 1 decembrie, intitulat „Reforma PSD: ce e de facut?”. Una dintre solicitarile celui care avea sa devina peste doua saptamani consilier al premierului era ca PSD sa renunte la stampila de „basisti”.
„PSD ar trebui sa dea un semnal clar de deschidere catre societatea civila si catre promotorii ideilor de stanga. Tine-ti ‘dusmanii’ aproape, iar prietenii si simpatizantii si mai aproape, daca vrei ca ei sa te respecte si sa te ajute. Un om inteligent nu poate fi redus la basist, pontist, iohannist s.a.m.d, PSD trebuie sa renunte la stampile cand ceva nu ii convine; la nevoie, poate cultiva oameni educati care sa duca bataliile ideologice pentru el”, scria Magdin.
Actualul consilier al lui Ponta remarca atunci si ce „greseli strategice” face PSD astfel incat pierde alegerile.
„PSD are un talent aproape unic de a da cu bata in balta si de a ‘speria vanatul’ in momente cheie, fapt care ajuta la pierderea alegerilor la limita, pe fundal de panica, mai mult sau mai putin justificata. Fie face greseli strategice care il fac demonizabil (de la suspendarea din 2012, la martea neagra sau permiterea traseismului alesilor locali) fie se lasa angrenat intr-un narativ care nu-i apartine, imprumutand din pasiunea unor trusturi media sustinatoare”, spunea Magdin.
Consilierul avea atunci si sfaturi privind relatia PSD cu presa. O buna parte s-au si concretizat, daca privim miscarile de la B1 TV, pana mai ieri principalul post critic la adresa guvernarii Ponta.
Noile directii pe care se misca Victor Ponta si noile abordari comunicationale reies si dintr-un interviu acordat de Radu Magdin pentru Q Magazin in ianuarie 2015.
Lasă un răspuns