Întrebări cu consistență : Cum se calculează voturile consilierilor după ședințele lor și de ce nu se respectă legile în administrație ??
După controverse legate de o Hotărâre de lege locală, decizia finală a aparținut Primăriei Oltenița. Nici până la această oră media locală și oltenițenii, cei care urmăresc desfășurarea unor discuții, nu cunosc cum se calculează voturile după ședințele de Consiliu Local, din ce număr total de consilieri, doi dintre aceștia nemaiexercitând funcțiile.
Atât o parte a funcționarilor publici, despre care știm foarte bine că depind de un loc de muncă iar la o vârstă este foarte greu să suporți consecințele unei atitudini corecte de serviciu și față de un primar care face jocuri politice sau își apără interesele, cât și o parte dintre consilierii locali care nu știe de ce vine la ședințe și cum votează, aceștia nu dispun corect de puncte de vedere și nu respectă legile.
Un proiect de Hotărâre de Consiliu Local destul de controversat prevede construcția unei scene și a unui wc public în centrul orașului, în spatele blocurilor ANL, pe un teren ce a aparținut firmei Rek Evolution. După un schimb de terenuri între firma menționată și Primăria Oltenița, un schimb cu alte încrucișări de probleme și destul de ambiguu, primarul Petre Țone s-a lăudat când susținea acest schimb că va transforma locul într-un parc cu utilaje de joacă pentru copii.
Între timp, probabil și pentru că se apropie campania electorală, dar și pentru a cheltui niște bani de la bugetul local cărora primarul nu le putea decide destinația la un moment dat, Petre Țone s-a gândit la altceva : o scenă.
În ședința desfășurată săptămâna trecută, la proiectul de Hotărâre privind acest obiect de investiții, situația s-a prezentat astfel : din 17 consilieri aleși în urma votului alegerilor locale din 2012, 3 consilieri au lipsit, 5 s-au abținut, iar 9 au acceptat Hotărârea de montare a scenei.
Dacă menționăm problema organizării unui Referendum cum era normal prin care cetățenii să se exprime cu privire la investiție, ținând cont de împrejurări și de legea care nu permite construcții de acest fel în apropierea blocurilor de locuințe, apoi și faptul că oltenițenii care au aflat de această manevră au încercat să se opună prin diverse intervenții, cu siguranță construcția unei scene în acea zonă nici măcar nu ar fi trebuit să se concretizeze într-un proiect de lege. Dacă ne referim strict la Legea 215/2001 și cum ar trebui respectate legile acestei țări de un primar și de funcționarii publici, de niște găști și de consilierii locali, constatăm că se încalcă flagrant legea.
Fiind vorba de un proiect de investiții, vorbim despre 2/3 din voturile consilierilor prezenți pentru a se aproba o lege. Din totalul de 14 consilieri prezenți, doar 9 consilieri au fost de acord, așadar dacă vorbim de respectarea legii, proiectul nu a trecut.
Totuși, pe site-ul Primăriei Oltenița proiectul mult dorit de edilul urbei noastre, scena vieții sale, apare ca fiind adoptat de Consiliul Local: http://www.primariaoltenita.ro/documente/2016/martie.pdf
Întrebăm funcționarii publici care calculează voturile cum s-a făcut acest calcul, întrebăm autoritatea locală formată din Petrică Țone (primar) și Mihai Manciu (viceprimar) cum au fost de acord cu încheierea procesului-verbal sau cu postarea respectivă, cât timp se încalcă legea și de ce încalcă fără urme de conștiință ori remușcare legile țării ?
Firește că la Călărași, prefectul poate analiza situația și apoi să ia decizia corectă. Dar îl întrebăm noi și pe George Iacob, prefectul județului Călărași, susținut de PSD, cum poate fi obiectiv în condițiile în care primarul Țone este membru PSD, și dacă va ține cont de legalitatea Hotărârii Locale, în sensul de a servi interesele cetățenilor și nu cele de partid ?
Agenția de Protecția Mediului ce ar face dacă se vor încălca legi peste legi iar construcția se va ridica, spre satisfacția edilului Olteniței ?
Legislație pentru zgomot (poluare sonoră, poluare fonică):
- H.G. nr. 321/2005 privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiental;
- Ordinul nr. 536/97 al ministrului sănătății pentru aprobarea Normelor de igienă și a recomandărilor privind mediul de viață al populației; (detalii la sfârșitul acestui articol în secțiunea, zona: Nivel Zgomot Maxim Admisibil)
- H.G. nr. 674/2007 pentru modificarea și completarea H.G. nr. 321/2005 privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiental;
- H.G. nr.1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor.
- H.G. nr.482/2004 privind stabilirea condițiilor de introducere pe piață a aparatelor electrocasnice în funcție de nivelul zgomotului transmis prin aer.
- STAS 10009 – 88 Acustica urbană. Limite admisibile ale nivelului de zgomot;
- STAS 6161/3 – 89 Determinarea nivelului de zgomot în localitățile urbane. Metoda de determinare;
- STAS 6156 – 86 Protecția împotriva zgomotului în construcții civile și social-culturale. Limite admisibile și parametrii de izolare acustică;
- SR ISO 1996/1,2,3:1995 Acustica. Caracterizarea și măsurarea zgomotului din mediul înconjurător;
- SR ISO 9613/2:2006 Acustica. Atenuarea sunetului propagat în aer liber. Metoda generală de calcul;
- SR ISO 8297 – 1999 Acustica. Determinarea nivelurilor de putere acustică ale instalațiilor cu multe surse pentru evaluarea nivelurilor de presiune acustică din mediul înconjurător. Metoda tehnică.
De asemenea, Legea 61/1991 arată infracțiunile ce în mod normal nu ar trebui comise.
One Response to Întrebări cu consistență : Cum se calculează voturile consilierilor după ședințele lor și de ce nu se respectă legile în administrație ??