Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Bruno Canino şi Anton Niculescu

Un mare pianist italian într-un recital cameral Beethoven, alături de un „… violoncelist de excepţie, cu o tehnică desăvârşită şi profundă sensibilitate…” (Ricardo Mutti)


Pianistul italian Bruno Canino a cântat sub conducerea dirijorilor: Bruno Maderna, Riccardo Muti, Claudio Abbado, Riccardo Chailly, Wolfgang Sawallisch, Luciano Berio şi Pierre Boulez fiind acompaniat de celebre ansambluri simfonice ca: New York Philharmonic Orchestra, Philharmonia of New York, Philadelphia Orchestra, Berliner Philharmoniker, Santa Cecilia din Roma, Orchestre National de France, Concertgebouw Orchestra Amsterdam şi Orchestra Filarmonica della Scala. Este şi un devotat susţinător al muzicii contemporane şi a realizat numeroase proiecte cu Pierre Boulez, Luciano Berio, Karl-Heinz Stockhausen, György Ligeti, Bruno Maderna, Luigi Nono şi Sylvano Bussotti…. A avut onoarea să interpreteze prime audiţii ale unor partituri semnate Luciano Berio, Ivan Fedele, Niccolò Castiglioni, Sylvano Bussotti, Iannis Xenakis, Wolfgang Rihm şi Mauricio Kagel.

Datorită talentului său de excepţie, sensibilităţii, muzicalităţii, tehnicii brillante şi seriozităţii sale, numele violoncelistului Anton Niculescu s-a impus pregnant în viaţa muzicală internaţională, astfel că a fost invitat să concerteze pe scene de mare renume din Europa, Asia, America de Sud, America de Nord şi Africa, unde a susţinut turnee de concerte şi recitaluri. În paralel cu o intensă activitate concertistică, violoncelistul Anton Niculescu a ocupat, în cariera sa, posturi de mare prestigiu: prim-violoncelist la Teatrul „Scala” din Milano şi la „Teatro Comunale” din Florenţa.
Instrumentul său este un Pietro Guarnierius ce datează din anul 1709.

Recital cameral

Miercuri, 03 Mai 2017, 19:00 – 21:00, Sala Mare

Anton Niculescu – violoncel
Bruno Canino – pian

Program

Ludwig van Beethoven
Sonata pentru pian şi violoncel nr. 2, în sol minor, op. 5, nr. 2
Sonata pentru pian şi violoncel nr. 4, în sol major, op. 102, nr. 1
Sonata pentru pian şi violoncel nr. 3, în la major, op. 69

Biletele se pot procura de la Casa de Bilete a Ateneului Român.
Program: Marţi – Vineri 12:00 – 19:00
Telefon: 021.315.68.75
Pentru rezervări accesaţi site-ul www.fge.org.ro

Pianistul italian, Bruno Canino, s-a născut la Napoli în Italia, la 2 ianuarie 1936. A început să studieze pianul la Conservatorul din oraşul natal, cu Vincenzo Vitale şi a continuat la Conservatorul din Milano cu Enzo Calace şi Bruno Bettinelli obţinând diploma de absolvent la pian şi compoziţie. În 1956 şi 1958 a câştigat premii importante la concursurile pentru pian de la Bolzano şi în 1960 la Darmstadt (Germania).

Bruno Canino a cântat ca solist şi ca membru în formaţii camerale pentru cele mai importante societăţi muzicale şi festivaluri din Europa, SUA (unde a susţinut mai mult de douăzeci de turnee), Canada, Japonia, China, Malaezia, Rusia, America de Sud, Noua Zeelandă şi Australia.

Discografia sa este impresionantă, cuprinde şi VariaţiunileGoldberg de J.S.Bach, compoziţiile pentru violoncel şi pian ale lui Mendellsohn (cu Lynn Harrell), lucrări de Prokofiev, Ravel şi Stravinsky (cu Viktoria Mullova, un disc ce a fost distins cu Premiul Edison), integral lucrărilor pentru pian de Alfredo Casella, Sonata pentru două piane şi percuţie de Bartók (cu Andras Schiff şi ansamblul Amadinda) şi prima integral a lucrărilor pentru pian de Debussy.


Anton Niculescu
s-a născut la Bucureşti într-o familie de muzicieni. Cu tatăl său, prim violoncelist al Orchestrei Radio din Bucureşti, a început studiul violoncelului; cu mama sa, pianistă, a avut prima sa apariţie în public într-un recital la vârsta de 12 ani, la Sala Mică a Palatului din Bucureşti, iar doi ani mai târziu a apărut ca solist în compania Orchestrei simfonice a Filarmonicii „Moldova” din Iaşi.

După absolvirea Conservatoriului de muzică din Bucureşti la clasa profesorului George Iarosevici, se perfectionează cu Radu Aldulescu, Antonio Janigro şi Daniil Safran. Mari personalităţi din lumea muzicii şi-au exprimat admiraţia şi preţuirea faţă de arta interpretativă al lui Anton Niculescu.

MSTISLAV ROSTROPOVICI „… violoncelist de excepţie, cu o tehnică desăvârşită şi profundă sensibilitate…”
DANIIL SAFRAN „… am avut ocazia să-l ascult de mai multe ori pe Anton Niculescu, muzicalitatea sa naturală, deplina stăpânire a tehnicii fac posibilă caracterizarea sa ca solist de mare valoare…”
ZUBIN MEHTA „…este un solist de mare valoare din toate punctele de vedere; stăpâneşte cu dezinvoltură instrumentul, motiv pentru care câştigă imediat simpatia publicului atunci când cântă…”
CARLO MARIA GIULINI „…toată admiraţia pentru arta sa şi cele mai sincere urări pentru cariera sa…”
EUGEN JOCHUM „… este un artist plin de sensibilitate, profesionalism şi siguranţă tehnică… ”
RADU ALDULESCU „… într-adevăr, un violoncelist minunat, un mare muzician cu o tehnică impresionantă…”

Sursa:
romania-muzical.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

+ 70 = 79

Editorial
  • Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    “Tineți cu tărie Ortodoxia… Noi trăim acum timpuri însemnate în Apocalipsă, cele despre care îngerul a strigat: “Vai de cei ce trăiesc!” – înainte de venirea lăcustelor. “Istoria ne arată că Dumnezeu conduce popoarele și dă lecții de morală întregii lumi”. Viața socială se măsoară cu anii, secolele, mileniile, dar …...citeste »

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

6 iulie 2021

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

Ioana Pavelescu a obținut media generală 10,00 la examenul recent de Bacalaureat. Ioana a împlinit pe 11 iulie vârsta majoratului și iată că la examenul maturității își demonstrează ei personal în primul rând, că studiul individual este important. Ioana nu are o rețetă secretă pentru această performanță deoarece munca susținută, munca în mod echilibrat a fost făcută cu răbdare, fără pauze prea lungi și urmând sfaturile părinților săi.

  • Pastila de gramatică

    Pastila de gramatică

    Efectul Dunning-Kruger – de ce ignoranţii şi incompetenţii se supraapreciază …
Corespondenta la redactie