Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Cum vreau să fie comunitatea în care trăiesc?

Unul dintre elevii Liceului ”Neagoe Basarab” Oltenița descrie comunitatea unde acesta ar dori sa trăiască, acesta fiind convins că nu există o comunitate perfectă, însă dorinșele comune, idealurile asemănătoare pot constitui un pas important în realizarea unor scopuri comune.

Foto elevi

“Există oare comunitatea perfectă? Eu, cred că nu, dar prin implicarea membrilor acelei comunități putem spera la unitate, înțelegere și solidaritate. Comunitatea, prin definiția sa din D.E.X., reprezintă un grup de oameni cu interese, credințe, obiceiuri, norme de viață comune. Eu pot afirma că în comunitatea mea sunt oameni uniți și iubitori care sar în ajutorul unor persoane bolnave, neajutorate sau încercate de probleme grave. De exemplu, în urmă cu puțin timp, au fost organizate mai multe spectacole caritabile pentru Lefegiu Narcisa, o colegă de la Liceul Tehnologic Nicolae Bălcescu, diagnosticată cu o formă agresiva de cancer. În cadrul acestor acțiuni s-au strâns bani pentru ca Narcisa să poată fi operată într-o clinică din Italia. În orașul meu sunt câteva aspecte pe care aș vrea să le îmbunătățesc. În primul rând, eu mi-aș dori ca autoritățile locale să se implice mai mult în viața cetățenilor. Acestea ar putea organiza mai multe activități culturale, educaționale și de divertisment. Dacă aș fi consilier local aș propune reînființarea cinematografului sau construirea unui teatru de vară, unde membrii comunității ar putea să se relaxeze după o zi grea de muncă sau școală. Mi-aș dori ca autoritățile locale să consulte mai mult cetățenii cu privire la ideile noastre de dezvoltare a comunității. Vreau ca Primăria Municipiului Oltenița împreună cu celelalte instituții locale să implementeze un proiect prin care toți tinerii să beneficieze de mai multe informații despre cum funcționează fiecare instituție a statului, eventual să înființeze un program de tip ,,internship” prin care noi, liceenii, să fim implicați în administrația locală, educație sau economie. În al doilea rând, aș vrea să reușim să întegrăm toate categoriile de cetățeni, fără să mai existe excluziunea socială sau discriminarea pe bază de rasă, gen, categorie socială, etnie, religie sau convingere politică. Doresc ca dialogul dintre cetățeni și autoritățile locale să fie cât mai bun pentru a exista o bună dezvoltare și informare a comunității cu privire la teme de interes general. Comunitatea în care trăiesc vreau să fie formată din oameni muncitori, inteligenți, veseli și plini de viață. Când ies pe stradă mi-aș dori să văd fericirea și împlinirea în ochii oamenilor. Abia atunci pot spune că fac parte dintr-o comunitate perfectă. Pentru împlinire pe plan profesional avem nevoie de locuri de muncă. Acestea pot fi create numai prin dezvoltarea afacerilor existente și prin atragerea de noi investitori care ne pot îmbunătăți economia, locală și națională. Autoritățile locale trebuie să atragă și să convingă tinerii anteprenori să investească prin măsurile economice potrivite, de exemplu, micșorarea impozitului pe teren și clădiri în perioada de dezvoltare a afacerii sau închirierea proprietăților publice la prețuri preferențiale. În concuzie, comunitatea ideală pentru mine constă în bunele relații interumane, solidaritate și înțelegere. Pentru realizarea și dezvoltarea acestor relații este nevoie de informare, informația este puterea secolului XXI. Informația atât de necesară dezvoltării poate fi obținută prin dialog cu autoritățile publice. Numai prin comunicare putem rezolva problemele din: economie, educație, agricultură, domeniu social sau administrație publică. Trebuie să încurajăm talentele locale pentru depășirea problemelor și promovarea comunității din care facem parte. Trebuie să ne facem auziți și să învățăm să fim adevărați lideri!”  este de părere Iorga Mircea Teodor, elev în clasa a X-a la Liceul “Neagoe Basarab” Oltenița, selectat în baza acestui eseu și a CV-ului pentru a participa la Proiectul “Inițiativa pentru comunitatea mea!” Călărași, realizat de Institutul pentru Democrație Participativă Euro Qvorum, finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.

Deputatul Raluca Surdu răspunde acestei opinii: “Mă bucură să fiu în legătură cu un tânăr atât de interesat de viitorul său și al comunității din care face parte. Îl felicit pentru claritatea ideilor și pentru acțiune. Știu că în perioada 8-10 mai a participat și la un proiect național de simulare a procesului decizional utilizat în cadrul Parlamentului României pe grupuri politice, comisii parlamentare, dar și în plen. Aștept cu interes concluziile sale. Sper ca Mircea Teodor să-și inspire colegii să-i urmeze exemplul!” – subliniază Raluca Surdu, deputat PNL colegiul 5 Călărași

Material promovat de Centrul de resurse pentru inițiativă și acțiune – Oltenița

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

+ 16 = 21

Editorial
  • Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    “Tineți cu tărie Ortodoxia… Noi trăim acum timpuri însemnate în Apocalipsă, cele despre care îngerul a strigat: “Vai de cei ce trăiesc!” – înainte de venirea lăcustelor. “Istoria ne arată că Dumnezeu conduce popoarele și dă lecții de morală întregii lumi”. Viața socială se măsoară cu anii, secolele, mileniile, dar …...citeste »

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

6 iulie 2021

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

Ioana Pavelescu a obținut media generală 10,00 la examenul recent de Bacalaureat. Ioana a împlinit pe 11 iulie vârsta majoratului și iată că la examenul maturității își demonstrează ei personal în primul rând, că studiul individual este important. Ioana nu are o rețetă secretă pentru această performanță deoarece munca susținută, munca în mod echilibrat a fost făcută cu răbdare, fără pauze prea lungi și urmând sfaturile părinților săi.

  • Pastila de gramatică

    Pastila de gramatică

    Efectul Dunning-Kruger – de ce ignoranţii şi incompetenţii se supraapreciază …
Corespondenta la redactie