După ce au fost salvați de inundații, navetiștii de Oltenița sunt dați jos din tren de Negoiță
După ce trenurile Oltenița-București au fost salvate de inundațiile din Moldova, acum navetiștii de pe această rută au parte de un nou disconfort.
De această dată din cauza primarului Sectorului 3, Robert Negoiță, care după ce acum șase ani nu a reușit să închidă linia, acum modernizează o trecere la nivel de pe ea.
Primăria Sectorului 3 a informat că, în perioada 2-16 octombrie 2024, se vor face intervenții la infrastructura trecerii la nivel de cale ferată situată la intersecția Drumul între Tarlale – Șos. Industriilor – Șos. Cățelu, pentru a diminua considerabil timpul necesar traversării căii ferate. Pe parcursul lucrărilor, circulația rutieră va fi restricționată pe o singură bandă. Administrația locală anunță că lucrările constau în montarea de dale elastice și lărgirea trecerii la nivel de cale ferată la 14,40 metri. Totodată, în aceeași perioadă, va fi montat și un nou sistem de bariere adaptat noilor dimensiuni ale străzii.
Drumul între Tarlale va fi lărgit la două benzi pe sens și va avea două trotuare pietonale amplasate lateral, potrivit informațiilor de pe site-ul Primăriei Sectorului 3. Prin Hotărârea Consiliului Local Sector 3 nr. 138/2020 au fost aprobați indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Creșterea capacității de circulație auto pe strada Drumul între Tarlale” cu valoarea totală de 28.662.189,40 lei inclusiv TVA, din care lucrările propriu-zise de construcții-montaj de 26.822.952,35 lei inclusiv TVA.
Ulterior, pe site-ul Transferoviar Călători, operatorul care pune în circulație trenurile Oltenița-București, a fost postat următorul anunț: ”Pentru a permite efectuarea lucrărilor de modernizare și reabilitare a trecerii la nivel situată la intersecția căii ferate cu str. Drumul între Tarlale, parte a proiectului de lărgire a arterei de circulație, în perioada 02.10 – 16.10.2024 pe secția Titan Sud-Oltenița se va circula conform orarului modificat afișat mai jos, cu transbordare în stația București Sud”.
Peroanele din gara Cățelu arată ca după bombardament
Trebuie menționat faptul că stația București Sud Grupa C, cunoscută ca Gara Cățelu, este într-o stare deplorabilă, iar peroanele arată ca după bombardament (acolo unde ele există).
Aceasta în vreme ce stația Titan Sud, unde se opreau până ieri trenurile care veneau de la Oltenița, arată decent, inclusiv peroanele. În plus, ea este situată chiar lângă gura de metrou de la stația Republica de pe Magistrala 1 a Metrorex, asigurând un transfer intermodal eficient. Cobori din tren și intri imediat la metrou.
Sigur, lucrările de lărgire a arterei rutiere menționate sunt necesare, însă ele ar fi trebuit precedate de o investiție minimă în peroanele din stația CF București Sud, pentru ca transbordarea călătorilor să se facă în condiții adecvate.
Trenurile Oltenița-București, oprite de ANPC și ”salvate” de inundațiile din Moldova
Este al doilea disconfort pe care trebuie să-l suporte navetiștii de Oltenița într-un interval scurt de timp.
În urmă cu nici două săptămâni, comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au dat o amendă pentru Transferoviar Călători, în valoare de 30.000 de lei, și au retras din circulație trei din cele cinci automotoare care circulau pe ruta Titan Sud-Oltenița și retur. Sancțiunile au fost aplicate după ce în automotoarele respective s-a constatat o stare de murdărie la cote maxime.
Imediat după retragerea automotoarelor, navetiștii care voiau să plece la casele lor s-au trezit că trenurile cu care circulau au fost anulate. Situația a fost însă rezolvată ”grație” inundațiilor din Moldova, care tocmai distruseseră calea ferată Galați-Bârlad, pe care opera tot TFC. În consecință, operatorul a luat automotoarele de pe secția 703 și le-a mutat pe secția 801, iar trenurile Oltenița-București au reînceput să circule după programul normal, așa cum am scris atunci.
Robert Negoiță voia să dea la fier vechi calea ferată Titan Sud-Cățelu
Soarta navetiștilor de Oltenița – la modul generic, căci linia aduce în București navetiști din multe localități din județul Călărași, dar și din Ilfov, de la Cernica – a mai fost în cumpănă în urmă cu șase ani.
În 2018, primarul Robert Negoiță (PSD) voia să desființeze stația Titan Sud și să demonteze infrastructura feroviară până la stația București Sud Grupa C, pentru a lărgi Șoseaua Industriilor. Demersul său de la acea vreme, total antieuropean, a fost curmat de oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care au respins această inițiativă. Între timp, Primăria Sectorului 3 a revenit la sentimente mai bune față de transportul feroviar și a amenajat peroanele din stația Titan Sud, prin montarea de pavele.
Sursa: ClubFeroviar