Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” din Şoldanu se întrece pe sine– trei proiecte educaţionale au făcut obiectul competiţiei elevilor participanţi
Parteneriatele sunt o forma de învăţare activă şi atrăgătoare pentru copii, mai ales prin elementul de noutate pe care îl aduc în orice tip de activitate de acest fel, însă cel mai puternic impact îl au asupra formării capacităţii de relaţionare între elevii implicaţi, care dobândesc astfel o bogată experienţă de colaborare şi comunicare interumană.
La Şcoala Şoldanu s-au derulat câteva proiecte, unul dintre acestea numit “Clasa Prietenă” are drept motivaţie entuziasmul şi deschiderea cu care reacţionează copiii la stabilirea de relaţii noi de prietenie, dar şi efectul benefic pentru conturarea dimensiunii acestui sentiment nobil, care nu trebuie să aibă bariere discriminatorii şi nici măcar eliminatorii. În acest sens proiectul de faţă a fost o provocare şi pentru coordonatorii lui, având în vedere diferenţele de vârstă dintre elevii celor trei clase (clasa pregătitoare A şi clasa a V-a A- Şoldanu şi clasa a IV-a A-Curcani).
Proiectul se desfăşoară începând din anul şcolar 2011-2012 şi are drept scop desfăşurarea unor activităţi comune între clase, în vederea formării şi dezvoltării unei conduite de deschidere şi apreciere a oricărei fiinţe umane.
“Prin fiecare activitate pe care am desfăşurat-o am obţinut un răspuns evident din partea elevilor concretizat, în special, prin plăcerea de a participa la activităţi comune şi prin dezvoltarea unor atitudini de altruism şi cooperare. Astfel, prin activităţi care vizează în special comportamente morale, dar cu aplicaţii care plac, atrag şi încântă copiii, am început să formăm o dimensiune clară şi accesibilă a sentimentului de prietenie, prelungit înspre solidaritate. Am lăsat loc în primul rând spontaneităţii, originalităţii şi creativităţii elevilor noştri, rolul nostru fiind acela de a crea cadrul optim de desfăşurare şi de a îndruma fiecare activitate. Dintre activităţile desfăşurate amintim:,,Copacul prieteniei”,,,Floarea Prieteniei”, „Aniversăm împreună”, ,,Ţi-am trimis în dar un mărţişor”, „ Împreună în excursie”, activităţi comune -desen, pictură, colaj, întreceri sportive, dansuri, glume-desfăşurate pe parcursul unei zile( 4 ore) în cadrul programului “Să ştii mai multe, să fii mai bun!”etc. Cea mai recentă activitate a fost excursia la Bucureşti. Elevii au vizitat Parlamentul României şi au participat la o lecţie demonstrativă organizată la Camera deputaţilor şi,de asemenea, au vizitat fabrica de biscuiţi Ulker. După derularea acestor activităţi din acest proiect, elevii noştri au căpătat experienţe noi, au legat prietenii înţeleagând frumuseţea relaţiilor de prietenie, eliminând prejudecăţile şi convingerile discriminatorii tot mai prezente în conştiinţa publică şi preluate, din nefericire, şi de către copii.” declară pentru jurnaliştii noştri prof.coord. Daniela Gavrilă de la Şcoala gimnazială “C-tin Teodorescu” Şoldanu.
Armoniile toamnei în timp
Proiectul educaţional ,,Timp şi anotimp – armonii de toamnă,, a reprezentat o încercare de a aduce un real aport în stimularea şi valorificarea potenţialului creativ al elevilor din grupul ţintă din învăţământul primar prin realizarea unor lucrări artistico-plastice. Prima ediţie a concursului s-a desfăşurat la nivel zonal, (octombrie – decembrie 2012). Au participat participat 108 elevi şi 36 de cadre didactice din patru şcoli partenere. Toţi elevii şi toate cadrele didactice au primit diplome de premii sau de participare. Evaluarea lucrărilor s-a realizat la Şcoala Şoldanu. Consiliul Local a susţinut financiar proiectul alocând suma necesară realizării diplomelor şi expoziţiei. În anul şcolar 2013-2014, concursul se află la a II-a ediţie, nivel judeţean. El s-a derulat în perioada octombrie – decembrie 2013 şi a adus în competiţie 700 de lucrări realizate de elevi. Lucrările au fost trimise până la data de 20 noiembrie. S-au înscris în concurs 236 de cadre didactice coordonatoare, din şcoli din judeţ, precum şi din 31 judeţe din ţară: Alba, Arad, Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Bucureşti, Braşov, Buzău, Caraş Severin, Cluj, Constanţa, Galaţi, Giurgiu, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Maramureş, Mureş, Neamţ, Olt, Prahova, Sălaj, Suceava, Teleorman, Timiş, Tulcea,Vaslui, Vâlcea, Vrancea. Concursul judeţean a cuprins mai multe etape: lansarea oficială a proiectului pe site-ul şcolii organizatoare şi www.didactic.ro; înscrierea participanţilor pe baza Fişei de înscriere şi expedierea lucrărilor; jurizarea lucrărilor; expedierea diplomelor şi a adeverinţelor pe adresele cadrelor didactice participante. Concursul s-a desfăşurat pe 2 secţiuni: desen/pictură şi colaj. “Am obţinut un răspuns evident din partea elevilor şi a cadrelor didactice implicate în proiect, atât din judeţ cât şi din ţară, concretizat, în special, prin plăcerea de a participa în număr cât mai mare la concurs. În realizarea activităţilor acestui proiect am avut, şi în acest an, sprijin financiar din partea Consiliului Local Şoldanu şi din taxa de participare. Evaluarea lucrărilor s-a realizat la Şcoala gimnazială ,,C-tin Teodorescu,, de către o comisie formată din 26 membri, preşedintele comisiei fiind inspector pentru învăţământul primar Laura Munteanu. Lucrările premiate vor îmbrăca şi colora holurile şcolilor organizatoare. Ele uimesc prin ingeniozitate, creativitate, imaginaţie şi culoare urmând a fi expuse şi la Clubul Copiilor Olteniţa, la Palatul Copiilor Călăraşi şi la Inspectoratul Şcolar Judeţean Călăraşi. Prin derularea acestui proiect am dorit să descoperim elevi cu reale aptitudini artistico-plastice şi cadrele didactice să se implice în atragerea efectivă a elevilor în vederea participării lor într-un număr cât mai mare la activităţi extracurriculare.” mai spune profesoara Gavrilă.
Primăvara în creaţii literare şi artistico-plastice
Un alt proiect educaţional „Timp şi anotimp – primăvară, culoare şi cuvânt” se află la a treia ediţie, prima desfăşurându-se la nivel zonal, a doua ediţie la nivel judeţean, anul acesta fiind concurs regional. Au participat 107 cadre didactice din judeţ, precum şi din 25 judeţe din ţară şi un număr de 350 elevi din clasele primare. Evaluarea creaţiilor literare, artistico-plastice a fost realizată de către un juriu format din cadre didactice de specialitate, în data de 20 mai 2014.
Juriul a avut în vedere următoarele aspecte referitoare la lucrări: modul atractiv, ingenios de tratare a temei; estetica, inventivitatea şi originalitatea prezentării lucrării; contribuţia individuală, talentul, imaginaţia pe care elevul le dovedeşte prin lucrarea realizată; crearea unui spaţiu armonic şi expresiv prin care să fie respectate formele şi proporţiile (asamblare); gradul de acurateţe a execuţiei lucrării; tehnici aplicate (simple sau complexe); complexitatea lucrării; mesajul lucrării.
Lasă un răspuns