Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Adidas a rămas fără marca cu cele trei benzi paralele

Marca producătorului de echipamente sportive Adidas nu mai este recunoscută la nivel european, a decis miercuri Tribunalul Uniunii Europene, argumentând că este „o marcă figurativă obişnuită”.

Tribunalul UE a declarat că Adidas nu a reuşit să demonstreze că marca sa cu cele trei dungi paralele, indiferent de direcţia în care sunt poziţionate, a fost suficient de distinctă în mintea consumatorilor europeni. Curtea a afirmat că societatea a furnizat doar dovezi ale “caracterului său distinctiv dobândit” în cinci din cele 28 de state membre ale UE. Astfel, marca comercială “nu poate fi, în cazul de faţă, extrapolată pe întreg teritoriul UE”.
“Marca nu este o marcă de model compusă dintr-o serie de elemente repetitive regulat, ci o marcă obişnuită figurativă”, a spus instanţa.   Contactat telefonic, avocatul Adrian Cuculis a declarat pentru „Adevărul” că decizia este o lovitură cruntă pentru producătorul de echipament sportiv. „Practic, Adidas nu mai are marcă. Însemnele pot fi preluate şi înregistrate acum de oricare al producător. Şi faimoşii Adibas, care se găsesc în pieţe, o pot prelua. Decizia Tribunalului va avea cu siguranţă consecinţe nefaste pentru Adidas: sigur vor scădea brusc acţiunile pe burse. Adidas are acum doar două variante de depăşire a acestei situaţii: fie schimbă marca, fie se adresează Curţii de Justiţie a Uniunii Europene”, a declarat avocatul.
Potrivit Tribunalului UE, recursul adresat CJUE poate fi declarat „numai din motive de drept, în termen de două luni şi zece zile de la comunicarea acesteia”. Recursul va fi supus unei proceduri de admitere în principiu. În acest scop, va trebui să fie însoţit de o cerere de admitere în principiu care să cuprindă chestiunea sau chestiunile importante pe care le ridică recursul pentru unitatea, coerenţa sau dezvoltarea dreptului Uniunii.   În 2014, autorităţile UE din domeniul proprietăţii intelectuale au aprobat marca comercială a celor trei dungi ale Adidas. Cu toate acestea, compania belgiană Shoe Branding Europe a contestat-o, declarând că marca nu era suficient de distinctă.
În anul 2016, ca urmare a unei cereri de declarare a nulităţii introduse de întreprinderea belgiană Shoe Branding Europe BVBA, EUIPO a anulat înregistrarea acestei mărci pentru motivul că era lipsită de caracter distinctiv, indiferent dacă intrinsec sau dobândit prin utilizare. Potrivit opiniei EUIPO, marca nu ar fi trebuit să fie înregistrată. În special, adidas nu ar fi dovedit că aceasta a dobândit caracter distinctiv prin utilizare pe ansamblul teritoriului Uniunii Europene.
Prin hotărârea sa de miercuri, Tribunalul Uniunii Europene confirmă decizia de anulare, respingând acţiunea formulată de adidas împotriva deciziei EUIPO.

Sursa

Editorial
  • Tot așa?....Tot așa, dar parcă mai rău!

    Tot așa?….Tot așa, dar parcă mai rău!

    Gloria Vita -Ce s-a mai schimbat acolo, că mi-e dor de-acasă? -Mă sperie întrebarea ta. Dar dacă vrei, îți răspund cu altă întrebare. Când ai plecat din oraș și din țară, ai sperat că se va schimba ceva în bine? -Sincer, o fărâmă de speranță tot am avut, deși foarte …...citeste »

Primarul vrea, consilierii ridică mâna: Pentru echipa de fotbal șase miliarde pe an, pentru elevii oltenițeni burse de câțiva lei

2 octombrie 2019

Primarul vrea, consilierii ridică mâna: Pentru echipa de fotbal șase miliarde pe an, pentru elevii oltenițeni burse de câțiva lei

Laura Suzeanu Primarul Petrică Țone este în continuare generos cu echipa de fotbal din spatele Asociației Club Sportiv Municipal Oltenița. Este generos, dar pe banii oltenițenilor, în timp ce profesorii care se mai încumetă să organizeze activități școlare, caută surse externe pentru premii și diplome. Deși jucătorii provin din alte zone, altele decât Oltenița, din bugetul local vor pleca din nou 150.

Corespondenta la redactie