Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Întrebarea Săptămânii pentru Țone : Ce legătură are Iepurele cu Sărbătoarea Învierii și de ce s-au montat tocmai anul acesta maimuțoaiele din centrul Olteniței?

Urecheatul GigantDacă Oltenița dorește să devină un oraș de maimuțoi și desene animate, un oraș al unor credințe păgâne, este posibil asta să fie. Neexistând o opinie publică puternică, un grup de preoți care să se manifeste, neexistând o conșiință morală, argumente, societate civilă locală sau ONG-uri care să lupte pentru un crez uman, pentru un oraș normal, Oltenița se afundă în propria ignoranță, lipsă de cultură, de educație religioasă în acest caz, se afundă în mediocritate.
Că există nemulțumiri pe la colțuri, râsete sau glume în diverse grupuri, vis a vis de decizii de circ luate pentru oraș, astea nu aduc deloc îmbunătățiri atmosferei locale, nu aduc progres și civilizație generală.
S-a modificat ziua orașului. Nicio organizație locală (dacă există), nicio persoană aptă, eventual un istoric sigur pe argumente, nu au făcut vreo sesizare, un memoriu, nu s-au opus acestei decizii egoiste, puerile, dar mai ales plină de trufie și nepăsare, cu excepția site-ului nostru. Nu contează faptul că Ziua Orașului Oltenița se aniversează la 23 Aprilie de zeci de ani, trebuia ca, odată cu mandatul și prezența lui Petrică Țone în Primăria Oltenița, să se modifice o zi de aniversare, ilogic și atipic, zi care să coincidă cu ziua celui ce a devenit primar sub stindardul USL.
Despre alte ciudățenii petrecute în oraș începând cu 2012 nu are rost să mai amintim. Ce șochează pe mulți din localitate, este încăpățânarea cu care primarul Petrică Țone sfidează comunitatea.

IMG_6581De câteva zile, un iepure gigant, astăzi al doilea gigant, au fost așezați în mijlocul sensurilor giratorii, elemente metalice al căror simbol nu-l cunoaștem. Sau mai degrabă oamenii serioși, oamenii ce respectă o tradiție pascală, nu înțeleg ce reprezintă acea jucărie care mai și luminează noaptea, acele jucării ancorate în oraș. Probabil aruncate într-un gest iresponsabil căci se apropie Sărbătoarea Învierii Domnului.
Dacă Oltenița a devenit bătaie de joc, ar fi trebui ca locuitorii ei să știe asta. Dacă Oltenița se găsește pe vreo listă neagră în rândul orașelor care vor deveni rebuturi, locuitorii ei ar trebui să știe.
Paştele este o sărbătoare păstrată cu sfinţenie de creştini. Aceasta simbolizează Învierea Domnului, tradiţia îndrăgitului Iepuraş de Paşte îşi are originile în legendele păgâne.
Prima menţionare a iepuraşului ca simbol pascal apare în Germania, în 1590. În unele regiuni din această ţară se credea că iepuraşul aduce ouăle roşii în Joia Mare şi pe cele colorate altfel în noaptea dinaintea Paştelui. În tradiţia păgână anglo-saxonă exista o zeiţă pe nume Eostre, cunoscută drept zeiţa primăverii. Simbolurile ei principale erau oul şi iepurele. Există o legendă potrivit căreia zeiţa a găsit o pasăre rănită în timpul iernii, iar singura soluţie pentru a o salva a fost să o transforme în iepure. Deşi nu mai era pasăre, iepurele putea să facă ouă.
Oltenița are nevoie de povești și SF-uri ? Oltenița vrea să intre în vreo legendă ? Nu cădem oare în ridicol prin întreaga credință față de un personaj imaginar ? Sau are legătură cu locuitorii din Oltenița Nord, cărora li se mai spune ”iepurari” ? Probabil că Petre Țone așteaptă mai multe voturi din partea acelei zone și s-a gândit să le ridice anul acesta, când este an electoral, un monument-jucărie. Fiindcă altfel nu ne explicăm prezența celor două marionete uriașe în preajma unei sărbători extrem de importante în calendarul ortodox, fără vreo legătură cu acest blând, pufos, gingaș și drăgălaș animăluț din poveștile și filmele copiilor, confiscat pentru a fi ridiculizat.
Oare acel creator care a confecționat iepurele la Oltenița s-a depășit pe sine însuși, atunci când a făcut jucăria din metal ?
Mai jos avem o imagine cu un gen de aranjament pentru Sărbătoarea Învierii. Există și alte idei de primari serioși prin țară:
Imagine Oua
Dacă tot sunt responsabilitatea instituției administrative, ar trebui să știe și oltenițenii dacă cei doi maimuțoi așezați pentru a ne râde-n cefe și-n nasuri au vreo legătură cu o sărbătoare creștină, de o profunzime și importanță deosebită.
Îl întrebăm pe primarul Petrică Țone care este legătura între animalul urecheat şi Învierea Domnului  și de ce tocmai anul acesta a fost instalat megalomanic acel schelet îmbrăcat în haine roșii, cu luminițe ca de Crăciun ?

De reținut că Biserica consideră că nu există o legătură între iepure şi Sfânta Sărbătoare a Paştelui şi că singura conexiune ţine de latura comercială pe care oamenii au exploatat-o în timp pe seama sărbătorii. Dacă în ceea ce priveşte ouăle roşii, mielul sau cozonacul există semnficaţii legate de marea sărbătoarea creştină, pentru iepure nu există vreo semnificaţie.
Sunt oltenițenii atât de pregătiți mereu să se facă experimente ciudate pe seama lor ? Chiar nu mai există demnitate și opinie adevărată printre oltenițeni, seriozitate și prestanță? Chiar nu mai sunt oameni care să aibă reacții sănătoase ?

Grup Iepuri

One Response to Întrebarea Săptămânii pentru Țone : Ce legătură are Iepurele cu Sărbătoarea Învierii și de ce s-au montat tocmai anul acesta maimuțoaiele din centrul Olteniței?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 − fifteen =

− 2 = 8

Editorial
  • Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    “Tineți cu tărie Ortodoxia… Noi trăim acum timpuri însemnate în Apocalipsă, cele despre care îngerul a strigat: “Vai de cei ce trăiesc!” – înainte de venirea lăcustelor. “Istoria ne arată că Dumnezeu conduce popoarele și dă lecții de morală întregii lumi”. Viața socială se măsoară cu anii, secolele, mileniile, dar …...citeste »

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

6 iulie 2021

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

Ioana Pavelescu a obținut media generală 10,00 la examenul recent de Bacalaureat. Ioana a împlinit pe 11 iulie vârsta majoratului și iată că la examenul maturității își demonstrează ei personal în primul rând, că studiul individual este important. Ioana nu are o rețetă secretă pentru această performanță deoarece munca susținută, munca în mod echilibrat a fost făcută cu răbdare, fără pauze prea lungi și urmând sfaturile părinților săi.

Corespondenta la redactie