Oltenița, plin de gropi, trist, murdar și cu taxe la gunoi mai mari decât în municipii de județ
L.S.
Oltenița a devenit orașul gropilor pe carosabil și trotuare. Gunoiul te oripilează mergând pe străzi sau trecând pe lângă tomberoane. Mergi pe stradă, vezi oameni triști. Dacă-i întrebi de ce sunt triști, fiecare reclamă câte o problemă de administrație.
Trăim în mizerie cât vedem cu ochii, dar plătim la gunoi cât nu face
Animale moarte în unele locuri, șobolani care au început să apară, munţi de gunoaie şi grămezi de frunze, de crengi, praf, peturi, cam asta vezi zilnic într-un oraș care altădată strălucea de curățenie. Cam asta ar trebui să vadă inclusiv Garda de Mediu, cea care într-o țară normală sau un oraș civilizat, ar trebui să reacționeze, să se sesizeze din oficiu. În schimb, taxele la gunoi pentru orășelul de la mal de Dunăre sunt la fel ca cele percepute de societățile de salubrizare din orașe precum Buzău (126 lei/lună/persoană cu TVA), Bistrița (84.06 lei/persoană/an), Brașov (9,82 de lei/lună/persoană cu TVA), Timișoara (de la 6,63 lei la 8,33 lei/lună/persoană fără TVA, de la 249,91 lei la 277,35 lei/tonă la agenții economici și instituțiile publice) etc.
O taxă impusă de guvern, mărirea salariului minim sau scumpirea combustibilului sunt câteva din motivațiile pe care le invocă cei care răspund de curățenia orașului. Cu toate astea, străzile se scaldă în praf și resturi de ambalaje menajere. Există și oltenițeni certați cu ordinea și curățenia. Dar ce ne facem cu pubelele de gunoi, unde mizeria colcăie împreună cu șobolanii sau mai nou vedem vulpi ce vin să caute hrană? De asemenea, nu se colectează gunoiul selectiv, sau cel puțin așa arată tomberoanele la Oltenița.
OUG 74/2018, care modifică din temelii întreg procesul de colectare şi transport a deşeurilor, vine şi cu tarife mai mari dar şi cu amenzi pentru cei care nu colectează selectiv. Chiar dacă ordonanţa există şi are titlu de lege, nu se ştie cine aplică sancţiunile respective.
Drumurile noastre toate au devenit cratere
Oltenițenii se plâng de faptul că se deplasează greu și-și rup picioarele fie pe liniile de traversare ale străzilor, fie pe trotuare. Ei reclamă faptul că-ți poți frânge gleznele dacă nu mergi cu capul în jos, dacă-ți fuge o clipă privirea în altă parte decât în direcția de mers. Șoferii sunt înnebuniți din cauza slalomurilor pe care trebuie să le facă cu mașinile pe șoselele din oraș.
Nu există stradă care să nu fie lovită de gropi, mai mici sau mai mari. Service-urile din oraș sunt asaltate de mașini. Problema gropilor din asfalt este una generală, le vedem în mai multe orașe, harta craterelor fiind una complexă. Asta nu înseamnă că o autoritate locală trebuie să se culce pe-o ureche făcând comparații. Cu atât mai mult cu cât nu reușim să ieșim din anestezia asta generală. Mai ales că angajații din Primăria Oltenița depășesc numărul de angajați ai oricărei alte primării din marile orașe europene. Așadar, ei ar putea să-și justifice salariile. Chiar dacă este o instituție publică care nu produce, doar consumă, vorbim de una care ar trebui să se ocupe mai mult de problemele zilnice ale cetățenilor și nu doar de cum să vândă repede și avantajos terenuri prin oraș, ori cum să adune electorat prin metodele specifice și arhicunoscute ale partidului cu cei mai bogați politicieni lucrători la stat din România și chiar din Europa.
Așteptăm să aflăm cât din bugetul local se va aloca pentru tot ceea ce înseamnă reparații și modernizări ale străzilor, câți bani din taxele și impozitele oltenițenilor se vor duce către alte asfaltări. De asemenea, contribuabilii oltenițeni doresc să știe câți bani se vor aloca de la buget, în afara salariilor din primărie, pentru lucrări capitale la drumuri, când se vor face plombări, covoare asfaltice sau marcajele stradale.
Mai jos un calup foto cu o mică parte din gropile orașului: