Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Parlamentar de weekend / Elevi de la Liceul ”Neagoe Basarab” interesați de viitorul țării

Acțiunea Simularea Parlamentului României (simPRO) a reprezentat pentru câțiva elevi oltenițeni un mijloc de a intra în legătură directă cu situații politice. Este vorba de un proiect organizat de Societatea Europeană pentru Justiție în parteneriat cu Societatea Studenților Universității București, cu sprijinul Universității București și al Camerei Deputaților.

Simulare proiect
Scopul proiectului a fost acela de familiarizare a elevilor cu procesul decizional, legislativ din Parlamentul României şi ideea de a se implica în viaţa democratică a ţării. Elevii au avut șansa de a învăța mecanismul de legiferare a statului, după cum constată unul dintre elevii Liceului ”Neagoe Basarab” Oltenița, Mircea Teodor Iorga:

“În perioada 8-10 mai 2015 am participat la proiectul naţional Simularea Parlamentului României (simPRO) organizat de Societatea Europeană pentru Justiţie în parteneriat cu Societatea Studenţilor Universităţii Bucureşti, cu sprijinul Universităţii din Bucureşti şi al Camerei Deputaţilor. Acest proiect s-a desfăşurat sub forma unei simulări a procesului decizional utilizat în cadrul Parlamentului României pe grupuri politice, comisii parlamentare, dar şi în plen. Pe parcursul acestui proiect am dezbătut probleme de interes naţional, ne-am dezvoltat abilităţile de comunicare şi ne-am îmbunătăţit cunoştinţele în materie de drept. După dezbaterile pe grupuri parlamentare şi comisii a urmat şedinţa din plen în care am votat proiectele de lege după ce fiecare grup parlamentar şi-a exprimat poziţia.  Colegii mei, parlamentari în cadrul SimPRO, au provenit din arii de studiu diferite din toata ţară: Universitatea din Bucureşti, Universitatea de Vest din Timişoara, SNSPA şi altele. În timpul proiectului ne-am luat rolul în serios, am ales liderii grupurilor politice, comisiilor parlamentare, dar şi Preşedintele şi Vicepreşedinţii Camerei Deputaţilor. Am încercat să adaptăm şi să respectăm regulamentul Camerei Deputaţilor astfel încât să fim cât mai aproape de o şedinţă reală. Scopul acestui proiect a fost de a ne familiariza cu procesul decizional, legislativ din Parlamentul României şi de a ne implica în viaţa democratică a ţării. Pe parcursul proiectului m-am simţit un “mesager” al poporului, exprimând realitatea şi dorinţa cetăţenilor. Statutul de parlamentar mi-a oferit şansa să învăţ întregul mecanism de legiferare a statului şi să cunosc tineri interesaţi de viitorul ţării, tineri care doresc să se implice în viaţa politică pentru a produce marea schimbare de care avem nevoie în toate domeniile, mai ales în cel politic. Eu am fost membru al Grupului Parlamentar al Partidului Naţional Liberal şi am făcut parte din ”Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială”. Dezbaterile au fost foarte solicitante existând subiecte controversate, de exemplu: Proiect privind modificarea Legii educaţiei, Legea delfinilor, Legea privind legalizarea prostituţiei sau Legea privind protejarea persoanelor cu handicap. În cele 3 zile am învăţat cum să scriem sau să modificăm un proiect de lege pentru a respecta atât voinţa românilor cât şi rigorile legii.  Această acţiune a fost foarte importantă pentru mine ajutându-mă să mă hotărăsc ce vreau să fac în viitor. Vreau să ajut la producerea schimbării de care avem nevoie. Cred că numai împreună putem transforma România într-o ţară mai decentă, respectabilă, prosperă, o ţară mai bună pentru copiii noştri. Trebuie să ne implicăm în viaţa politică, trebuie să ne intereseze viitorul României!”consemnează Iorga Mircea Teodor, clasa a X-a la Liceul “Neagoe Basarab” Olteniţa pentru Centrul de resurse pentru inţiativă şi acţiune – Olteniţa

Deputatul liberal Raluca Surdu apreciază curajul și implicarea tinerilor: „Mă bucur că participanţii la această simulare au găsit în Palatul Parlamentului inspiraţie şi însufleţire şi-i felicit că nu s-au simţit intimidaţi de responsabilitatea pe care au avut-o în rolurile pe care şi le-au asumat. Apreciez în mod deosebit curajul lui Mircea Teodor, dorinţa de implicare şi participare căreia i-a dat o formă concretă prin acţiune clară şi contribuţie activă. Îi invidiez vivacitatea şi optimismul. Sper să continue pe această cale, cu dârzenie şi entuziasm. Are în faţă un viitor frumos, iar ceea ce este şi mai frumos este faptul că a început deja să şi-l construiască el însuşi, cu resursele pe care le are la îndemână. Tinerii dornici şi interesaţi ştiu că vacanţa de vară nu este doar o paranteză, o retragere în a nu face nimic, ci o oportunitate de a experimenta o sumă de acţiuni şi activităţi de dezvoltare. Mult succes în continuare şi abia aştept să aflu despre următoarea ispravă!” – este de părere Raluca Surdu, deputat PNL Colegiul 5 Călăraşi.

Simulare proiect 1

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

six + 2 =

+ 10 = 12

Editorial
  • Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    “Tineți cu tărie Ortodoxia… Noi trăim acum timpuri însemnate în Apocalipsă, cele despre care îngerul a strigat: “Vai de cei ce trăiesc!” – înainte de venirea lăcustelor. “Istoria ne arată că Dumnezeu conduce popoarele și dă lecții de morală întregii lumi”. Viața socială se măsoară cu anii, secolele, mileniile, dar …...citeste »

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

6 iulie 2021

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

Ioana Pavelescu a obținut media generală 10,00 la examenul recent de Bacalaureat. Ioana a împlinit pe 11 iulie vârsta majoratului și iată că la examenul maturității își demonstrează ei personal în primul rând, că studiul individual este important. Ioana nu are o rețetă secretă pentru această performanță deoarece munca susținută, munca în mod echilibrat a fost făcută cu răbdare, fără pauze prea lungi și urmând sfaturile părinților săi.

  • Pastila de gramatică

    Pastila de gramatică

    Cum este corect – interregional sau inter-regional, nonvaloare sau non-valoare, …
Corespondenta la redactie