Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Un regal al plasticii de mici dimensiuni

Critic de artă
Ana Amelia Dincă

În perioada 10 martie-13 aprilie, 2016, s-a desfăşurat Salonul Naţional de Plastică Mică- Brăila, 2016, ediţia a XVII-a, la Galeriile de Artă Brăila şi Galeria „Gheorghe Naum” a Muzeului Brăilei „Carol I”.

Salon BrailaExpozanţii, în număr de 172, veniţi din toate zonele ţării sunt membrii ai Uniunii Artiştilor Plastici sau absolvenţi ai universităţilor de artă din România. Nume consacrate ale domeniului sau în plină afirmare, aceştia au ilustrat în expoziţia de la Brăila tendinţele artei româneşti contemporane, a cărei arie de cuprindere se desfăşoară dinspre zona figurativului până la figurativul interpretat, de la realism la abstracţionism şi expresionism, de la colaj la obiect, atât în domeniul bidimensional, cât şi în direcţia tridimensionalului. Pictură, sculptură, grafică, tapiserie, tehnică mixtă, aplicată în diferite genuri artistice, au făcut dovada deschiderii stilistice a artiştilor români contemporani, care nu înlătură din preocupările lor experiementul, păstrând preceptele ancestrale ale istoriei artei. Fiecare plastician a avut locul său în expoziţie, lucrările diferite s-au pus în evidenţă unele pe celelalte, simeza devenind unitară prin diversitatea viziunilor. Multiplele surse de inspiraţie, alături de experienţa şi deprinderile intervenite în urma acesteia, cultura, care transformă viziunea fiecărui artist, modul de înţelegere al formei, al ideii, al lumii în care trăim, au implicaţii majore în rezultatul creaţiei vizuale, iar acest lucru a devenit lizibil şi definitoriu pentru ansamblul expunerii. În cadrul Salonului Naţional de Plastică Mică ediţia a XVII-a, Brăila, 2016, s-au întâlnit elite ale plasticii noastre din acest moment, expoziţia fiind de mare ţinută estetică, eforturile organizatorilor de apreciat, manifestarea devenind, pentru zona plasticii mici, cea mai importantă din ţară, în acest moment.

Obiectivitatea şi latura subiectivă a creaţiei s-au alăturat armonios în remarcabile lucrări, unde se poate citi coerenţa genurilor, tehnicilor, percepţiilor, care nu par a se epuiza şi care convieţuiesc favorabil, indiferent dacă o compoziţie mai avangardistă sau cu un puternic accent minimalist se alătură uneia în care artistul surprinde cu spiritul său o întreagă dimensiune conceptuală ori o inserare a demersului artistic în orizontul imediat, stăpânit de structurile naturale, cosmice şi terestre, care imprimă imaginaţiei conexiuni cu orientări deja existente,  conferind  originalitate sensurilor.

Aplatizarea figuraţiei, consistenţa volumului, diminuarea sau accentuarea reperelor figurale, care înscriu compoziţiile recognoscibile sau nonfigurative, în mod identitar, în ritmuri controlate, tensiuni, suprafeţe sintetice sau mai amănunţit tratate, într-o abordare analitică, structural mergându-se de la aplatizare la modul şi de la ronde-bosse la compoziţii perspectivale ori înţelese drept adevătare continuităţii ale vizibilului, sunt caracteristicile variatelor tendinţe, care fac anuala de plastică mică de la Brăila să fie una elitistă.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

+ 81 = 82

Editorial
  • Tot așa?....Tot așa, dar parcă mai rău!

    Tot așa?….Tot așa, dar parcă mai rău!

    Gloria Vita -Ce s-a mai schimbat acolo, că mi-e dor de-acasă? -Mă sperie întrebarea ta. Dar dacă vrei, îți răspund cu altă întrebare. Când ai plecat din oraș și din țară, ai sperat că se va schimba ceva în bine? -Sincer, o fărâmă de speranță tot am avut, deși foarte …...citeste »

Abuz de putere sau atac de stânga? Cristiana Drăgan și Valentina Vasilari suspendate din ALDE Oltenița

2 februarie 2019

Abuz de putere sau atac de stânga? Cristiana Drăgan și Valentina Vasilari suspendate din ALDE Oltenița

Consilierele Cristiana Drăgan și Valentina Vasilari au primit lovituri de stânga. Nu este vorba de un film cu pugiliști în ring, ar fi fost fair play, ci de un film rupt din realitatea actuală: mutări de interese și jocuri de culise.

Corespondenta la redactie