Cum obțineți un nou certificat de naștere
Primul lucru pe care trebuie să îl faceţi dacă v-aţi pierdut sau v-a fost furat certificatul de naştere este să mergeţi fie la primăria unde a fost înregistrat actul sau la cea din zona în care aveţi domiciliu. Acolo veţi solicita eliberarea unui duplicat.
Pentru a elibera noul document trebuie să cereți de la Registratură un formular de cerere pe care va trebui să-l completați. Alături de cerere veți avea nevoie de actul de identitate, original şi copie. Cu aceste documente veți merge la Biroul de Stare Civilă din Primărie, unde le veți depune.
În cazul în care titularul nu se poate prezenta, obţinerea certificatului se poate face prin procură specială autentificată de către un notar public în care se va menţiona expres ,,pentru obţinerea certificatului de naştere de la starea civilă.
În cazul cetăţenilor aflaţi în străinătate, duplicatul poate fi obţinut de o altă persoană împuternicită prin procură specială notarială apostilată cf Convenţiei de la Haga (în cazul ţărilor semnatare ale acestei convenţii) sau procură specială consulară(eliberată de Ambasada sau Consulatul României din ţara respectivă), în care se va menţiona expres ,,pentru obţinerea certificatului de naştere de la starea civilă”
Solicitantul trebuie să aibă asupra sa un act de identitate valabil, care poate fi:
1. Pentru cetăţenii români cu domiciliul în România:
• buletinul / cartea de identitate / cartea de identitate provizorie.
2. Pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate:
• paşaportul turistic în care să fie menţionat domiciliul în străinătate sau titlu de călătorie.
3. Pentru cetăţenii străini:
• paşaportul turistic (cu viză română – dacă este cazul).
• actul de identitate cu care a intrat în România (pentru cetăţenii membri ai U.E.)