Adevarul te eliberează de robie-site susținut și de românii de pretutindeni

Elevi oltenițeni plecați să cucerească ”Mirajul Călătoriei”. Profesor Marița Cucuianu continuă proiectele sale de diversitate culturală

În perioada 20-27 iulie a.c., un grup de 43 elevi de la Liceul Teoretic ,,Neagoe Basarab” Oltenița, jud.Călărași. însoțiți de 4 cadre didactice au fost în tabăra Sângeorz Băi din jud.Bistrița –Năsăud.

Tabara CopiiTabăra și excursiile organizate de prof. Cucuianu Marița de la  Liceul Teoretic ,,Neagoe Basarab” Oltenița au fost un miraj pentru toți, aceștia călătorind atât în trecut cât și în prezent, încercându-se o comparație între Bucovina și Maramureș.
Miercuri, 20 iulie, copiii au plecat la drum. O primă oprire a fost la Muzeul Cinegetic de la Posada, a urmat Cetatea Sighișoara cu vizitarea Turnului cu Ceas, Scara Școlarilor, Școala din Deal și Piața Centrală.

Calatorie 1 Calatorie 2Joi, 21 iulie, echipa a luat orașul Bistrița la pas împreună cu prof. Borș Elena de la Școala Gimnazială Nr.1 din Bistrița școală cu care Liceul Basarab are un parteneriat încheiat. Au urcat în turnul Bisericii Evanghelice din Bistrița,am aflat povestea orașului și a bisericii, au mers la Centrul de Informare Turistică Bistrița unde au văzut macheta orașului în etape, au mers la Turnul Dogarilor și apoi în parcul orașului cu pești, nuferi și veverițe.

Calatorie 3Vineri, 23 iulie, copiii au plecat din tabăra Sângeorz Băi la Borșa unde au urcat cu telescaunul până la Cascada Cailor.

Calatorie 4Sâmbătă, 24 iulie, echipa drumeților a luat parte la activități desfășurate în tabără sub egida ,,Prietenul Pompierului”. Copiii au tras cu pușca cu aer comprimat, au fost inițiați în tehnici de luptă pentru autoapărare, au folosit tiroliana în parcul orașului și au asistat la un exercițiu desfășurat de echipa de Pompieri în tabără. Activitățile au fost desfățurate sub supravegherea Serviciului de Salvamont Bistrița-Năsăud, instructori de la Clubul Sportiv Karate Bistrița și ISU Bistrița –Năsăud. Copiii și îndrumătorii au fost în vizită la Muzeul Grăniceresc din Năsăud unde am fost întâmpinați de ghizii muzeului care și-au amintit că pe acolo a trecut și clasa,,Eclipsa de Soare” și au fost încântați să primească și clasa ,,Dunărea Albastră” de la Liceul Teoretic,,Neagoe Basarab” Oltenița.

Calatorie 5 Calatorie 6Duminică, 25 iulie, elevii și profesorii au plecat pe Valea Izei iar la Bogdan Vodă din jud. Maramureș au asistat la o revedere după 30 ani dintre doamna prof. Șerban Palaga de la Școala Gimnazială Ieud și prof. Cucuianu Marița de la Liceul Teoretic ,,Neagoe Basarab” Oltenița, jud.Călărași, colege de facultate.
Au vizitat Mânăstirea Bârsana, Mânăstirea Peri și Cimitirul Vesel din Săpânța. În tot acest timp am fost însoțiți de doamna prof. Șerban Palaga și de două eleve îmbrăcate în costum traditional din Maramureș. La înapoiere au oprit la Ieud unde au fost întâmpinați de tinerele gazde îmbrăcate în costum traditional. Copiii au pregătit un program artistic îndrumați de prof. Maria Ilea și prof. Șerban Palaga de la Școala Gimnazială Ieud, jud.Maramureș.

Calatorie 7 CAlatorie 8 Calatorie 9Cu acestă ocazie copiii au reușit să lege noi prietenii au făcut schimb de adrese,au cântat,și-au oferit mici cadouri făcute de ei .Totul s-a desfășurat conform acordului de parteneriat încheiat între Liceul Teoretic ,,Neagoe Basarab” Oltenița, responsabil prof. Cucuianu Marița, Școala Gimnazială Ieud responsabil prof. Șerban Palaga și Ilea Maria și Școala Gimnazială Nr.1 Bistrița, responsabil Elena Borș. Totul a fost organizat în curtea Muzeului Pleș din Ieud. Copiii din Oltenița au văzut două case tipic maramureșene au văzut cum se țese în război apoi au urcat și au vizitat Biserica din Deal.

Luni, 26 iulie, turiștii au descoperit Valea Vaserului cu Mocănița Bavaria.

Calatorie 10Marți, 27 iulie, au urcat la releu pentru a se bucura de priveliștea minunată și a vedea orașul Sângeorz Băi de sus. La întoarcere au vizitat Muzeul de Artă Comparată din Sângeorz Băi.

Calatorie 11Calatorie 12Muzeul de Arta ComparataMiercuri 28 iulie, cum fiecare lucru are și un sfârșit așa și tabăra ,,Mirajul Călătoriei” a ajuns la final. Pe drumul de întoarcere aceștia au vizitat Cetatea  Rupea și au căutat să finalizeze jurnalele ,,Jurnal de Mate în Călătorie-vara 2016″ cu impresii pentru tabăra 2016, apoi s-au înscris pentru tabăra din vara 2017.
În cadrul acestei călătorii, s-a încheiat un parteneriat cu Școala Gimnazială din Ieud și cu Școala Gimnazială Nr.1 Bistrita.

Calatorie 14Cu aceasta ocazie copiii s-au cunoscut și au facut schimb de mici cadouri facute de ei. Initiatorul proiectului de parteneriat este Liceul ”Neagoe Basarab” reprezentat de prof. Cucuianu Marița și Șc. Ieud reprezentantă de profesorii Șerban Palaga și Maria Ilea iar Șc. Nr.1 Bistrița prin profesor Elena Borș.
“Vreau să mulțumesc colegelor din Ieud și copiilor pentru primirea făcută și bucuria de a vedea lucruri tradiționale și pentru mirajul întâlnirii. Jurnalele de călătorie au fost făcute de copii iar desenele de elevul Erch Babă, cls. a VIII-a.” declară Marița Cucuianu.

Caiet Copil Costum Barbatesc Descriere Calatorie Manastirea Moisei Schita Mocanita Stema EchipaProfesoara de matematică explică scopul proiectului: Prin proiectul intitulat ,,JURNAL DE MATE ÎN CĂLĂTORIE’’ ne propunem să iniţiem activităţi educative interdisciplinare care să vizeze toate domeniile: cultură, civilizaţie şi artă, educaţie, cu obiective majore cum ar fi promovarea tradiţiilor şi obiceiurilor țării noastre,  promovarea dialogului, a comunicării între elevii instituțiilor implicate în parteneriat, dar și dezvoltarea capacității de valorizare și păstrare a tradițiilor și a obiceiurilor. Ne propunem să punem  acentul pe competenţe, valorificând totodată experienţa şi pasiunea noastră. Prin acest proiect urmărim revigorarea şi menţinerea interesului pentru matematică, desen, muzică, educație tehnologică al elevilor, prezentarea matematicii într-o continuitate şi întrepătrundere suplă cu celelalte discipline şi abordarea matematicii de gimnaziu ca un fundament al culturii generale. În proiect sunt implicati elevi  din  ciclul  gimnazial și părinții acestora. Frumosul există pretutindeni în jurul nostru. Arta exercită o influență profundă asupra omului. Creația artistică îl înobilează, îi trezește emoții și sentimente foarte variate, îi dezvoltă sensibilitatea și capacitatea de sesizare a valorilor autentic umane, îl învață să prețuiască binele și să se bucure de victoria celor drepți și cinstiți. Depinde de cei din jur, dar și de fiecare dintre noi, dacă frumosul va deveni parte integrantă a existenței noastre, un adevărat mod de viață care să ne lumineze sufletul și să ne facă mai buni și mai frumoși.” sunt doar câteva din  gândurile profesoarei de matematică de la Liceul ”Neagoe Basarab” Oltenița.

Jurnal MatematicaParteneriatul presupune unitate în cerinţe, de opţiuni, decizii şi acţiuni educative, subordonate actului educativ propriu- zis.
Scopul proiectului este promovarea dialogului şi a comunicării între elevii din şcoli şi medii/culturi diferite, apoi este foarte importantă sprijinirea elevilor pentru a dobândi competențele și abilitățile necesare dezvoltării personale pentru integrare profesională și cetățenie activă. Un alt scop al acestui proiect este dezvoltarea cunoașterii și înțelegerii diversității culturale și a tradițiilor românești  în rândul profesorilor și elevilor alături de dezvoltarea simțului estetic, a capacității de a aprecia rigoarea, ordinea, eleganța.
Obiectivele proiectului sunt multiple de la îmbogățirea universului de cunoaștere între colective de elevi, cu dezvoltarea capacităților de comunicare și interrelaţionare între elevii şcolilor partenere, până la creșterea interesului pentru cunoașterea de colinde și obiceiuri de Crăciun și dezvoltarea sentimentelor de respect și admirație pentru tradițiile românești. Un alt obiectiv propus de prof. Cucuianu în acest proiect este cunoașterea și descrierea unor obiceiuri și tradiții și descoperirea lor ca păstrătoare ale unor înalte valori morale.

Tabara MunteCadrele didactice participante au fost: organizator prof. Marița Cucuianu de la Liceul Teoretic ,,Neagoe Basarab” Oltenița, însoțitor învățător Constanța Alexandru de la Școala,,Mircea Eliade” Oltenița, însoțitor profesor învățământ primar Doina Roman, Școala Gimnazială Nr. 3 Chirnogi, însoțitor Ștefka Kapincheva, din Tutrakan Bulgaria. Elevii au fost împărțiți pe echipe fiecare echipă ținând un jurnal propriu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × five =

71 − = 70

Editorial
  • Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    Dumnezeu nu face politică și nici preoții cu har nu pupă demagogi în fund

    “Tineți cu tărie Ortodoxia… Noi trăim acum timpuri însemnate în Apocalipsă, cele despre care îngerul a strigat: “Vai de cei ce trăiesc!” – înainte de venirea lăcustelor. “Istoria ne arată că Dumnezeu conduce popoarele și dă lecții de morală întregii lumi”. Viața socială se măsoară cu anii, secolele, mileniile, dar …...citeste »

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

6 iulie 2021

Ioana Pavelescu, singura elevă din Oltenița care a obținut media 10 la Bacalaureat: ”În momentul în care vezi rezultatul nu îți vine să crezi. Și te mai uiți o dată, să te asiguri că e corect. Și încă o dată…”

Ioana Pavelescu a obținut media generală 10,00 la examenul recent de Bacalaureat. Ioana a împlinit pe 11 iulie vârsta majoratului și iată că la examenul maturității își demonstrează ei personal în primul rând, că studiul individual este important. Ioana nu are o rețetă secretă pentru această performanță deoarece munca susținută, munca în mod echilibrat a fost făcută cu răbdare, fără pauze prea lungi și urmând sfaturile părinților săi.

  • Pastila de gramatică

    Pastila de gramatică

    Cum este corect – “costum de haine” sau “costum”? Structura …
Corespondenta la redactie